Gjør beredskapsinformasjon mer tilgjengelig

I dag ble nettstedet www.grenlandsberedskap.no lansert. Her finner innbyggerne i Grenland relevant beredskapsinformasjon – alt samlet på ett sted.

På nettstedet finner du blant annet følgende informasjon:

• Informasjon fra rapporteringspliktige storulykkebedrifter i Grenland
  • Råd om egenberedskap
  • Hva du kan forvente av kommunen når vannforsyning, strømforsyning eller mobilnett svikter over lengre tid
  • Hvordan du blir varslet ved alvorlige hendelser
  • Bruk av sikre områder og tilfluktsrom
  • Hva du skal gjøre ved en atomhendelse
  • Hvordan du beskytter deg ved gassutslipp og røyk fra store branner

Nettstedet er også tilgjengelig på fem andre språk, for å nå ut til flest mulig.

Det er politiet, Sivilforsvaret, Statsforvalteren i Vestfold og Telemark, Industriberedskapsrådet i Grenland og kommunene i Grenland som står bak lanseringen.

Gå til www.grenlandsberedskap.no

På bildet: Beredskapskoordinator Fred Inge Skjærum, ordfører Janicke Andreassen, HMSK-sjef ved Herøya Industripark og brann- og redningssjef Morten Meen Gallefos.