For deg som vil bruke tolk

Innhold

Når må jeg bestille?

Vi anbefaler at bestillinger legges inn så fort behovet for tolketjenester dukker opp og det bør skje minimum to dager før oppdraget.

I enkelte tilfeller vil det være behov for akutte bestillinger og raske avklaringer. Legg inn bestillingen i tolkeportalen og vi skal prøve å hjelpe deg så godt vi kan. Ved mangel på tilgang til tolkeportalen ring oss på 35547390 eller 90363857.

Bestille tolk

Har du tilgang til webportalen?

Gå til webportalen vår. Brukernavnet er din e-postadresse. Har du glemt passord, da kan du klikke på glemt passord i åpningsbildet for å få tilsendt er nytt passord.

Er du ikke registrert som bestiller/oppdragsgiver?

Hva skjer når jeg har bestilt?

Du mottar en bekreftelse på at tolk er funnet med navn og telefonnummer til tolken. Husk at det er du som skal ringe til tolken når du bestiller telefontolking. Linken til skjermtolking blir aktivert kort tid før oppstartstid.

Godkjenning av utført tolkeoppdrag

Du som bestiller skal godkjenne tolkeoppdraget så snart som mulig etter at oppdraget er avsluttet. Du gjør dette ved å følge linken du får tilsendt automatisk etter avsluttet tolkeoppdrag.

Din godkjenning av utført oppdrag erstatter underskrift på tolkens timeliste og er viktig bl.a. for at tolken skal få riktig vederlag.

Avbestille tolk

Avbestilling av tolkeoppdrag skal skje i webportalen senest 36 timer før oppdragets oppstart. Oppdrag avbestilt etter fristen blir fakturert for reservert tid.

Veiledere

Veileder for oppdragsgivere (telefontolking)

Veileder for oppdragsgivere (skjermtolking)

Kurs i bruk av tolk

Til toppen